رفع خطای utf8_general_ci: Fail در بسته نصبی وردپرس (duplicator)

پلاگین Duplicator یک افزونه بسیار محبوب برای وردپرس است که به شما اجازه می‌دهد یک کپی از سایت wordpress خود را ایجاد و منتقل یا کپی کنید. این پلاگین قابلیت بسته بندی و آرشیو تمام فایل‌ها، پایگاه داده و تنظیمات سایت را در یک فایل قابل حمل به شما می‌دهد. سپس می‌توانید این فایل را به یک محیط دیگر انتقال داده و سایت خود را به راحتی بازگردانی کنید.

استفاده از پلاگین داپلیکیتور بسیار آسان است. بعد از نصب و فعال‌سازی، شما به بخش “Duplicator” در داشبورد وردپرس دسترسی خواهید داشت. ابتدا باید یک بسته (package) ایجاد کنید که شامل فایل‌های سایت و پایگاه داده باشد. سپس بسته را دریافت کرده و به همراه فایل‌های سایتتان روی محیط جدید وردپرس خود بارگذاری کنید. پس از بارگذاری فایل، مراحل بازگرداندن و استخراج اطلاعات را دنبال کنید تا سایت خود را به راحتی بازیابی کنید.

 

خطای utf8_general_ci: Fail زمان نصب بسته نصبی وردپرس

گاهی اوقات زمان نصب بسته‌ی نصبی آماده وردپرس که با داپلیکیتور ساخته شده ممکن است خطای ناسازگاری تنظیمات دیتابیس را دریافت کنید. این خطا معمولا زمانی ایجاد میشود که بسته نصبی قدیمی باشد.

خطا چیزی شبیه متن و تصویر زیر است:

Check Collation Capability
STATUS
Please check the 'Legacy' checkbox in the options section and then click the 'Retry Test' link.
Details: The database where the package was created has a collation that is not supported on this server. This issue happens when a site is moved from an older version of MySQL to a newer version of MySQL. The recommended fix is to update MySQL on this server to support the collation that is failing below. If that is not an option for your host then continue by clicking the 'Legacy' checkbox above. For more details about this issue and other details regarding this issue see the FAQ link below.

DETAILS
This test checks to make sure this database can support the collations required by the original database.

Required collations
utf8mb4_unicode_ci: Pass
utf8mb4_unicode_520_ci: Pass
latin1_swedish_ci: Pass
utf8_general_ci: Fail

 

 

جهت رفع خطای utf8_general_ci: Fail در صفحه نصب روی Options کلیک کرده و گزینه Legacy: Apply legacy collation fallback support for unknown collations types را فعال کنید. پس از فعال کردن گزینه Legacy مجددا روی Test Database کلیک کنید. احتمالا با این کار گزینه Next فعال میشود و میتوانید به مرحله بعد بروید.

 

اگر با فعال سازی گزینه Legacy: Apply legacy collation fallback support for unknown collations types مشکل برطرف نشد میتوانید با روش دوم که در پایین توضیح داده میشود اقدام کرده و خطای utf8_general_ci: Fail را برطرف کنید.

 

روش دوم: ویرایش فایل dup-archive__xxxxx.txt

اگر با روش اول که در بالا توضیح داده شد مشکل برطرف نشد، میتوانید با ویرایش فایل متنی dup-archive مشکل را برطرف کنید. برای این کار در سی پنل به پوشه dup-installer بروید. در آنجا چند فایل text وجود دارد که یکی از آنها با dup-archive شروع شده. مثلا dup-archive__4ffc6ee-11095747.txt

باید فایل dup-archive را ویرایش کنید:

 

در این فایل باید utf_general_ci یا utf8_general_ci یا یا utf8_persian_ci را پیدا کرده و آنرا به utf8mb3_general_ci تغییر دهید.

 

تغییرات را ذخیره (save) کنید و مجددا دکمه Test Database در صفحه نصب بسته وردپرس را کلیک کنید. با این کار مشکل برطرف شده و به صفحه بعد میروید و نصب انجام خواهد شد.

 

 

 

مقالات و آموزش های مشابه:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *