رفع مشکل ویرایش فایل های php در وردپرس

ممکن است زمان ویرایش فایل های php در ویرایشگر wordpress با خطای زیر مواجه شوید:
قادر به برقراری ارتباط با سایت برای بررسی خطاهای مهلک نمی‌باشیم، بنابراین تغییر PHP برگشت داده شد. شما بایستی تغییر فایل PHP خود را با استفاده از ابزارهای دیگر مانند استفاده از SFTP آپلود نمایید.

این خطا ممکن است بدلیل تنظیمات Mod Security باشد. در طلاهاست تنظیمات Mod Security بصورتی است که چنین خطایی از سمت هاست ایجاد نمیشود.

اگر از طلاهاست سرویس گرفته اید و زمان ویرایش فایل های php در وردپرس خطای فوق را دریافت میکنید تنظیمات وردپرس و بخصوص تنظیمات موجود در فایل .htaccess خود را چک کنید.

بعضی پلاگین های امنیتی ممکن است دستوراتی را به فایل htaccess اضافه کنند که این دستورات محدودیت هایی را در سایت ایجاد میکنند. به احتمال خیلی زیاد تنظیمات وارد شده در فایل .htaccess باعث ایجاد این مشکل شده است.

در فایل .htaccess وردپرس تنظیمات (دستورات) پیشفرض معمولا بصورت زیر بین دو عبارت # BEGIN WordPress و # END WordPress نوشته شده است

# BEGIN WordPress
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^index\.php$ - [L]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /index.php [L]
</IfModule>
# END WordPress

 

دیگر کدهای وارد شده در فایل .htaccess توسط شما یا توسط پلاگین ها یا قالب یا … به این فایل اضافه شده اند و معمولا حذف آنها مشکلی ایجاد نمیکند.

 

 

برای رفع خطای قادر به برقراری ارتباط با سایت برای بررسی خطاهای مهلک نمی‌باشیم، بنابراین تغییر PHP برگشت داده شد. شما بایستی تغییر فایل PHP خود را با استفاده از ابزارهای دیگر مانند استفاده از SFTP آپلود نمایید.  کدهای اضافی موجود در فایل .htaccess را حذف و آن را ذخیره کنید. (برای اطمینان قبل از ویرایش این فایل از آن بکاپ بگیرید)

 

توجه :

اگر فایل htaccess را در جایی که وردپرس نصب شده نمیبینید این آموزش را ببینید: نمایش فایل های مخفی و htaccess در نسخه جدید cpanel

2 فکری در “رفع مشکل ویرایش فایل های php در وردپرس

  1. علی پاسخ

    سلام علیکم
    ممنون از اینکه یه راه حل سر راست برای این مشکل معرفی کردید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *