جایگزین کردن متن در دیتابیس Mysql

گاهی ممکن است کلمه ای را چندین بار در سایت خود وارد کرده باشید، مثلا در متن های مختلف سایت خود، (فرض بر این است که متن ها در دیتابیس ذخیره می شوند) کلمه ی Talahost را نوشته اید. پس از مدتی مثلا ۱ سال بعد! تصمیم می گیرید همه ی کلمه های Talahost را با Talahost.Com جایگزین کنید.

در طول این مدت نسبتا طولانی ممکن است هزاران بار کلمه ی Talahost را در متن های مختلف سایت خود نوشته باشید. پس انجام این جایگزینی بصورت دستی کاری بس دشوار است.

 

با نوشتن یک کوری (query) و اجرای آن، انجام جایگزینی متن یا کلمات در دیتابیس بسیار سریع و ساده خواهد بود. در این کوری از تابع Replace در mysql استفاده شده.

فرض کنید میخواهیم در جدول table_name و در فیلد field_name عبارت https://www.talahost.net را به https://www.talahost.com تبدیل کنیم. برای این کار از کد زیر استفاده میکنیم:

update table_name set `field_name` = replace(`field_name`, 'https://www.talahost.net', 'https://www.talahost.com');

 

table_name نام جدولی است که می خواهید مقادیر در آن جایگزین شوند.

field_name نام فیلدی از جدول مورد نظر است که می خواهید مقادیر در آن جایگزین شوند.

با اجرای کد بالا در بخش SQL برنامه ی تحت وب PHPMyAdmin عبارت های https://www.talahost.net با https://www.talahost.com جایگزین می شوند.

اگر می خواهید عبارت مورد نظر در جدول ها و فیلد های مختلف پیدا و جایگزین شوند، باید کد را برای جدول ها و فیلد های مورد نظر آن جدول اجرا کنید.

1 فکری در “جایگزین کردن متن در دیتابیس Mysql

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *