تغییر آیپی سایت با curl و اتصال به آن

curl یک امکان جالب برای اتصال به هاست دارد که با استفاده از آن میتوانید همزمان که درخواست را ارسال میکنید آیپی سایت را هم بصورت دلخواه مشخص کنید.

شاید از خودتان بپرسید این کار چه استفاده مفیدی دارد؟!

بعضی سایت ها ممکن است قبلا به هاست دیگری متصل شده باشند و پس از مدتی با تغییر dns یا غیرفعال شدن دامنه یا expire شدن دامنه یا هر دلیل دیگری ارتباط دامنه با آن هاست قطع شود و بخواهید یکی از فایل های موجود در آن هاست را دانلود کنید (مثلا بکاپ موجود در هاست قبلی را دانلود کنید). در این صورت بدلیل اینکه دامنه به آن هاست وصل نیست امکان دانلود مستقیم وجود ندارد و باید از کنترل پنل یا دیگر روش ها اقدام به دانلود کنید.

در چنین مواردی با استفاده از curl میتونید بصورت خیلی ساده اتصال دامنه به هاست قبلی را شبیه سازی کرده و درخواست دانلود با لینک مستقیم را برای آن هاست ارسال نمایید.

برای این کار از دستور زیر استفاده کنید. این دستور باید در خط فرمان لینوکس اجرا شود. (اگر از هاست های حرفه ای (ایران) یا پربازدید (ایران و خارج) طلاهاست استفاده میکنید در بخش Terminal امکان اجرای دستورات شل وجود دارد)

curl -o backup1.tar.gz https://www.talahost.org/backup.tar.gz --resolve www.talahost.org:443:33.44.66.55

 

در دستور فوق ما با curl آیپی سایت www.talahost.org را به ۳۳٫۴۴٫۶۶٫۵۵ تغییر داده و سپس فایل https://www.talahost.org/backup.tar.gz را با نام backup1.tar.gz دانلود میکنیم.

توجه:

بجای www.talahost.org آدرس دامنه یا زیردامنه مورد نظر را قرار دهید.

بجای ۳۳٫۴۴٫۶۶٫۵۵ آدرس آیپی هاست قبلی که قصد دانلود از آن را دارید وارد کنید.

بجای ۴۴۳ باید شماره پورت را وارد کنید. پورت پیشفرض در حالت https همان ۴۴۳ است و در حالت http برابر ۸۰ میباشد.

بجای https://www.talahost.org/backup.tar.gz آدرس فایل مورد نظر که در هاست قبلی قرار دارد را وارد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *