مراحل ساخت وبسایت و فروشگاه اینترنتی

مزایای داشتن وبسایت اینترنتی چیست؟

ساخت وبسایت برای فروشگاه می‌تواند بسیاری از مزایا را برای فروشنده داشته باشد. در زیر به برخی از مزایای ساخت وبسایت برای فروشگاه اشاره می‌کنیم:

دسترسی به بازار بیشتر: با ساخت وبسایت، شما می‌توانید به بازاری بیشتری دسترسی پیدا کنید. مشتریان از سراسر جهان می‌توانند به فروشگاه شما دسترسی پیدا کنند و محصولات شما را بخرند.

کاهش هزینه‌ها: ساخت وبسایت به شما کمک می‌کند تا هزینه‌های خود را کاهش دهید. با ساخت وبسایت، شما نیازی به اجاره فضای فروشگاه، استخدام پرسنل فروشگاهی و … ندارید.

افزایش فروش: با داشتن یک وبسایت حرفه‌ای، شما می‌توانید به شکلی بهتر و مناسب‌تر محصولات خود را به مشتریان نشان دهید و این باعث افزایش فروش شما خواهد شد.

ارتباط بهتر با مشتریان: وبسایت به شما کمک می‌کند تا بهتر با مشتریانتان ارتباط برقرار کنید. شما می‌توانید فرم تماس، ایمیل و یا چت آنلاین در وبسایتتان قرار دهید و بهتر با مشتریان خود در ارتباط باشید.

 شناسانی برند: ساخت وبسایت به شما کمک می‌کند تا برند خود را بهتر شناسانی کنید و از آن بهره ببرید.

رقابت با برندهای بزرگتر: با داشتن وبسایت، شما می‌توانید در رقابت با برندهای بزرگتر و معتبرتر نیز شرکت کنید و برای خود بازاریابی کنید.

محدودیت زمانی: یکی از مزایای بزرگ فروشگاه اینترنتی این است که هیچ محدودیت زمانی برای خرید و فروش ندارید. شما می‌توانید ۲۴ ساعت در روز و ۷ روز در هفته کالاهای خود را به مشتریان خود ارائه دهید.

رعایت نیازهای مشتریان: با داشتن یک وبسایت، می‌توانید نیازهای مشتریان را بررسی کرده و بهترین خدمات و محصولات را برای آن‌ها ارائه کنید.

افزایش اعتماد مشتریان: وجود یک وبسایت حرفه‌ای و قابل اطمینان، باعث افزایش اعتماد مشتریان به شما و محصولات شما خواهد شد.

بهبود قابلیت جستجو: وجود یک وبسایت بهینه شده و بدون مشکل، موجب بهبود قابلیت جستجوی شما در موتورهای جستجو مانند گوگل می شود.

و …

هزینه های ساخت وبسایت فروشگاهی چقدر است؟

هزینه‌های ساخت وبسایت فروشگاهی به شدت متفاوت است و به عوامل مختلفی مانند سطح پیچیدگی، تعداد صفحات، ویژگی‌ها و قابلیت‌های مورد نیاز، شکل طراحی، شرکت‌های طراحی و توسعه‌دهنده، میزان وقت و تلاش مورد نیاز برای پیاده‌سازی و سایر عوامل بستگی دارد. در ادامه برخی از هزینه‌های مرتبط با ساخت وبسایت فروشگاهی را بررسی می‌کنیم:

هزینه طراحی: هزینه طراحی وبسایت به شدت متفاوت است و می‌تواند در بازه‌های مختلفی قرار بگیرد. برای مثال، هزینه یک قالب آماده که به‌صورت سفارشی تغییر داده شده باشد ممکن است تنها چندصد هزار تا چند میلیون تومان باشد، در حالی که سفارش طراحی یک وبسایت اختصاصی با محتویات گوناگون، قابلیت‌های پیچیده و سایر ویژگی‌ها می‌تواند چندین میلیون تومان هزینه داشته باشد. طراحی وبسایت، معمولاً به عنوان یکی از بزرگترین هزینه‌های ساخت وبسایت در نظر گرفته می‌شود. هزینه طراحی وبسایت به تعداد صفحات وبسایت، میزان پیچیدگی طراحی و نیازهای ویژه‌ای که شما دارید، بستگی دارد. البته سیستم های رایگان مدیریت فروشگاه مثل پرستاشاپ ، اپن کارت، ووکامرس و … هزینه های شما را به شدت کاهش میدهند. در حال حاضر خیلی از فروشگاه های آنلاین موجود در اینترنت با همین پلتفرم های رایگان راه اندازی شده اند. در خیلی از موارد، این فروشگاه سازهای رایگان امنیت، پشتیبانی، قابلیت و امکانات بیشتری نسبت به فروشگاه های غیر رایگان دارند. (مگر فروشگاه هایی که برای شرکت های خیلی بزرگ و با بودجه های بسیار سنگین ساخته شده اند)

هزینه توسعه: هزینه توسعه وبسایت نیز به شدت متفاوت است و به عواملی مانند سطح پیچیدگی، ویژگی‌های مورد نیاز و تعداد صفحات مربوط می‌شود. همچنین، نوع تکنولوژی مورد استفاده برای توسعه نیز می‌تواند هزینه را تحت تأثیر قرار دهد.

توسعه ویژگی‌های وبسایت: اضافه کردن ویژگی‌هایی مانند پرداخت آنلاین، ایجاد یک سیستم مدیریت محتوا، برنامه‌های ویژه و غیره، هزینه‌های جداگانه را به همراه دارد.

هزینه نگهداری و به‌روزرسانی: برای حفظ و نگهداری وبسایت، هزینه‌هایی مانند هزینه میزبانی و دامنه، نگهداری سرور، به‌روزرسانی و پشتیبانی لازم است.

هزینه ثبت دامنه و میزبانی: هزینه ثبت دامنه و میزبانی نیز متفاوت است و به شرکت‌های مختلف می‌توانید اعتماد کنید. قیمت ثبت دامنه بسته به پسوند دامنه و نوع دامنه می‌تواند متفاوت باشد. در صورت تمایل برای خرید هاست و دامنه برای فروشگاه اینترنتی خود میتوانید از سرویس های طلاهاست استفاده نمایید. سرویس های طلاهاست با همه‌ی فروشگاه سازهای رایگان سازگاری کامل دارند.

 

مراحل ساخت وبسایت فروشگاهی

ساخت وبسایت شامل چندین مرحله است که در ادامه به طور خلاصه شرح داده شده‌اند:

  1. برنامه‌ریزی: در این مرحله، نیازهای کاربران و اهداف سایت شناسایی می‌شود و معماری سایت و ساختار صفحات طراحی می‌شود.
  2. طراحی: در این مرحله، طرح کلی و دیزاین صفحات سایت توسط طراحان وب ایجاد می‌شود. معمولاً از ابزارهای طراحی وب مانند فتوشاپ و Sketch استفاده می‌شود.
  3. توسعه: در این مرحله، کدنویسی و برنامه‌نویسی سایت انجام می‌شود. برای این کار، زبان‌های برنامه‌نویسی وب مانند HTML، CSS و JavaScript استفاده می‌شود.
  4. تست: پس از توسعه، سایت باید تست شود تا از نظر عملکرد، امنیت و سازگاری با مرورگرها بررسی شود.
  5. راه‌اندازی: پس از تست، سایت باید در سرور قرار گیرد و به صورت عمومی در دسترس قرار بگیرد. برای این کار میتوانید از سرویس های میزبانی طلاهاست استفاده نمایید.
  6. پشتیبانی و به‌روزرسانی: پس از راه‌اندازی، سایت باید به‌روزرسانی و پشتیبانی شود تا بهترین عملکرد را ارائه دهد و از مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

در نهایت، مراحل ساخت وبسایت بسته به نوع سایت و نیازهای آن ممکن است متفاوت باشد.

 

راه اندازی فروشگاه آنلاین:

راه اندازی فروشگاه اینترنتی یک فرایند چند مرحله‌ای است که شامل موارد زیر می‌شود:

  1. بررسی بازار: در این مرحله، باید بازار را بررسی کرده و به دنبال نیازهای مشتریان و رقبای رقابتی خودتان بگردید. همچنین، باید ایده‌های خلاقانه و منحصر به فرد برای جذب مشتریان پیدا کنید.
  2. انتخاب زمینه فعالیت: پس از بررسی بازار، باید نیت خود را مشخص کنید و تعیین کنید که در کدام زمینه فعالیت خواهید کرد. به عنوان مثال، می‌توانید در زمینه لباس، کفش، لوازم الکترونیکی و یا غذا فعالیت کنید.
  3. انتخاب نام فروشگاه: در این مرحله باید نامی برای فروشگاه انتخاب کنید که به خاطرسپاری آسان و همچنین جذاب باشد. نام دامنه کوتاه و جذاب برای ارائه بهتر محصولات و جذب مشتری تاثیر زیادی میتواند داشته باشد.
  4. خرید هاست مناسب: برای راه اندازی وبسایت باید یک هاست مناسب داشته باشید. در صورت تمایل میتوانید از سرویس های میزبانی طلاهاست استفاده کنید (هاست حرفه ایهاست پربازدید)
  5. پلتفرم فروشگاه: شما می‌توانید از یکی از پلتفرم‌های فروشگاه ساز استفاده کنید و یا از صفر شروع کنید. در هر حالت، باید صفحات فروشگاه خود را طراحی کنید تا بهترین تجربه مشتری را برای خریداران خود فراهم کنید. همچنین میتوانید از cms های آماده مانند پرستاشاپ، اپن کارت، ووکامرس و … استفاده کنید.
  6. محصولات: پس از طراحی صفحات فروشگاه، باید محصولات خود را اضافه کنید. در این مرحله باید از تصاویر با کیفیت و توضیحات کامل برای محصولات استفاده کنید.
  7. پرداخت و حمل و نقل: باید درگاه پرداختی را برای مشتریان خود فراهم کنید تا بتوانند به راحتی خرید کنند و همچنین باید روش‌های حمل و نقل را تعیین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *