هاست چیست؟

روزانه در اینترنت با سایت های زیادی روبرو می شوید. سایت گوگل، یاهو، طلاهاست، فیس بوک و …

همه ی این سایت ها از مجموعه ای از متن ها، عکس ها و … تشکیل شده اند. در هر ساعتی از شبانه روز می توانید به سایت دلخواه خود وارد شوید.

آیا تاکنون فکر کرده اید متن، عکسها و فایل های وب سایت ها در کجا قرار داده شده؟

بله درست فکر کردید! همه ی متن ها و فایل ها در کامپیوتر قدرتمندی به نام سرور قرار داده شده اند. این کامپیوتر به صورت شبانه روزی روشن بوده و با سرعت بالا به شبکه ی جهانی اینترنت متصل شده است.

هاست چیست؟

هاست (host) در لغت به معنای میزبان می باشد؛ و بصورت عمومی به فضای اختصاص داده شده به یک سایت هاست می گویند.

با توجه به هزینه های بسیار بالای سرور و هزینه و دردسرهای مدیریت آن و هچنین هزینه های لایسنس نرم افزار ها، فایروال، ارتقای سخت افزار (رم، سی پی یو، هارد و …)، نیاز به دانش مدیریت و برقراری امنیت و … برخی شرکت ها یا اشخاص اقدام به ارائه ی هاست اشتراکی به مشتریان خود می کنند.

باید توجه داشته باشید:

  • هاست اشتراکی با توجه به مشترک بودن منابع و دسترسی دیگران به سرور در صورت عدم مدیریت و اعمال تنظیمات صحیح، می تواند خطرات جدی را برای شما بوجود بیاورد!
  • بعضی شرکت ها به دلیل دانش کم، محدودیت های غیرقابل تحملی را برای کاربران خود ایجاد می کنند. مثلا روشن کردن safe mode، غیرفعال کردن php.ini و … که این محدودیت ها در نصب بسیاری از برنامه ها اختلال ایجاد می کنند.
  • بعضی شرکت ها اقدام به فروش بیش از حد هاست روی یک سرور می کنند. یعنی بیش از حد توان سرور از آن کار می کشند! که این کار باعث افت کیفیت سرور می شود و نتیجه ی آن دیر باز شدن سایت مشتریان.
  • بعضی شرکت ها اقدام به فروش هاست روی سرور مجازی (vps) می کنند که کیفیت و ظرفیت vps به هیچ وجه قابل مقایسه با سرور اختصاصی نیست.

طلاهاست با چندین سال تجربه ی مفید، کادر مجرب امنیتی، داشتن سرور های اختصاصی، نصب آخرین نسخه ی نرم افزارها  با بروزرسانی خودکار، نصب فایروال (firewall) سخت افزاری سیسکو(Cisco enterprise class) و اعمال تنظیمات بهینه، محیط امن و دلگرم کننده ای را برای کاربران عزیز فراهم نموده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *